روغن حل شونده
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
روغن حل شونده
نوشته شده در یک شنبه 14 مهر 1398
بازدید : 88
نویسنده : admin

منبع : روغن حل شونده

روغن حل شونده

کاربردهای روغن حل شونده

جهت استفاده در عملیات ماشین کاری، برش کاری، سنگ زنی و... که نیاز به روغن حل شونده روانکاری ، خنک کاری و ضد اکسیداسیون دارند.
در عملیات تراشکاری ، برش کاری ، ماشین کاری ، سنگ زنی و... به دلیل برخورد دو فلز و اصطکاک بین آنها حرات ایجاد می شود که این حرارت موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار می شود در نتیجه استفاده از روغن حل شونده مانع این امر شده و به عنوان یک خنک کننده و روانکار استفاده می شود.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.
از کولانت تراش به عنوان خنک کننده حرارت ناشی از ماشین کاری استفاده می گردد.
آب صابون تراشکاری محصولی می باشد که در آب حل می شود ، این محصول یک نوع امولسیون روغن در آب می باشد که با ایجاد شرایط صابونی امور تراشکاری و برشکاری را راحتتر می نماید.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.

همچنین و جود افرودنی هایی نظیر آنتی فوم در روغن آب صابون ، باعث جلوگیری از تشکیل کف در هنگام گردش سیال در ماشین گردیده و با استفاده از مواد آنتی باکتریال به مقدار قابل توجهی ، رشد میکروب ها در داخل مخزن دستگاه قابل کنترل خواهد بود.
آب صابون تراشکاری ترکیبی از مواد امولوسیفایر ، روغن پایه مرغوب ، مواد تثبیت کننده PH ، مواد آنتی باکتریال ، آنتی فوم ، ضد زنگ می باشد که با ایجاد یک لایه پوششی مناسب علاوه بر روانکاری و خنک کنندگی از زنگ زدگی و خوردگی قطعات و ماشین آلات هم محافظت می نماید. این امولوسیون ها وظیفه شویندگی و براده برداری مناسب در حین عملیات ماشین کاری را بر عهده خواهد داشت.
عموما آب صابون تراشکاری یا روغن Z1 پس از مدتی استفاده دچاره پدیده ریزش PH گردیده و رشد باکتری در داخل مخزن امولوسیون شروع خواهد شد که در این زمان با اضافه کردن مقدار مناسبی از محلول آنتی باکتریال و بالانس مجدد PH ، روند رشد باکتری و فساد محصول به تاخیر افتاده و امولوسیون یا همان روغن حل شونده عمر طولانی تری خواهد داشت.
کولانت تراش بیشتر در صنایع سنگ زنی ، شیشه سازی و صنایعی که نیازمند وسعت دید در هنگام برخورد ابزار با قطعه را دارند. کولانت تراش مایع شفافی می باشد.

مزایای روغن حل شونده

خاصیت خنک کنندگی ( تحمل حرارتی بسیار بالا )
قابلیت روان کنندگی عالی
خاصیت ممانعت از خوردگی
تشکیل امولسیون پایدار
خاصیت ضد زنگ زدگی
خاصیت ضد کف
خاصیت خنک کنندگی بالا
خاصیت روان کنندگی عالی
تشکیل امولسیون پایدار

شرکت صنایع شیمیایی دلفین مفتخر است بخشی از دستاورد های خود در زمینه تولید محصولاتش اعم از روغن آب صابون ، آب صابون تراشکاری ، روغن حل شونده ، روغن Z1 و کولانت تراش و انواع روان کارهای صنعتی و ... را در قالب مقالات علمی با شما به اشتراک بگذارد. سعی می شود در آینده مقالات علمی و پرباری را قرار دهیم و این قسمت را همیشه به روز نگه داریم.








مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: